lördag 13 december 2014

Lucia

Igår gick Nils sitt första luciatåg på förskolan. Han var pepparkaksgubbe och hade tyckt att det var jätteroligt. Sjöng med särskilt i "blinka lilla stjärna" och "tomtarnas julnatt". Tyvärr missade jag luciatåget då jag jobbade.

Imorse, när det var lucia på riktigt vaknade Nils tidigt så jag satte på risgrynsgröt (den ska ju koka sammanlagt en timma typ) och så la vi oss i sängen och satte på tv:n och tittade på lucia, så himla mysigt. Han sa flera gånger "lucia lucia" när han såg luciatåget, så han förstod precis vad det var vi tittade på.


På eftermiddagen skulle vi egentligen ha kollat på Luciatåget i Folkets park men när vi kom dit var det så himla kallt så jag fick ont i hela kroppen. Nils ville inte gå hem så han och Micke stannade och lekte på lekplatsen och så gick jag och handlade lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar