tisdag 23 december 2014

Dan före dopparedagen

Det bästa med dan före julafton (eller dan före dopparedagen eller som det heter i Skåne "lilljulafton") är alla förberedelser. Jag älskar att göra julgodis! I år har jag provat att göra två nya sorter; wienernougat och lakritskola. Rocky road och de små marsipankulorna med choklad runt brukar jag göra varje år. Mamma har gjort sill och skinka och bröd och en massa annat gott. När allt godis var klart klädde pappa, Nils och jag granen. Nils tyckte att det var roligt att "pynta granen" som han själv sa och hjälpte gärna till att hänga dit julgranskulor. 

Julgodis!

Rocky road och marsipangodis med mörk choklad runt.

Wienernougat.

Lakritskola.


"Moffar" läser Sune för Nils.

Nils klär granen med stor inlevelse.

Nu på kvällen kom äntligen Micke hit så nu är hela familjen samlad. Nils sov när han kom så jag vet en liten kille som kommer att vara överlycklig imorgon på julafton när han vaknar och ser att hans pappa är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar