onsdag 17 december 2014

Sjukskrivning

Igår var jag hos doktorn på MVC. Han var jättebra och lyssnade verkligen på mig och svarade på alla mina frågor. Han tyckte att jag skulle bli sjukskriven 50%. Jag har haft ångest i flera dagar inför det här läkarbesöket då jag varit orolig för just det; att jag skulle bli sjukskriven. Någonstans förstår ju även jag att det är just det som måste till för att jag inte ska ha så mycket sammandragningar.. Men det känns också som ett nederlag att bli sjukskriven. Läkaren gav mig verkligen en tankeställare med alla bra saker han sa och när initiativet till sjukskrivningen kom från hans sida och inte min, och han dessutom förklarade att man måste vara egoistisk som gravid och tänka på sig själv och barnet i magen så kändes det ändå både bra och rätt att faktiskt bli sjukskriven.

Jag är sjukskriven 50% i tre veckor och därefter ska det utvärderas hur det har fungerat. Jag kommer att arbeta typ sex pass på de tre veckorna då jag ska vara föräldraledig över julen så jag hoppas verkligen att sammandragningarna och den andra smärtan i magen kommer att minska till dess (vilket de verkligen borde göra då jag relaterar dem till stress på arbetet, har knappt några sammandragningar när jag är ledig).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar