söndag 14 december 2014

Tredje advent

Bara en vecka kvar till Nils och jag tar tåget till Stenungsund, jag längtar så! Micke kommer till Stenungsund dan före julafton, efter att han slutat jobbet. Igår skypade Nils och jag med mamma och pappa för första gången och det gick riktigt bra. Han såg på en gång att det var hans mormor och morfar på datorskärmen och såg hur glad ut som helst. Han sjöng för dem och berättade att han hade träffat tomten på dagis häromdagen.

Idag har vi varit på Triangeln och köpt den sista julklappen. I år ska vi inte köpa julklappar till varandra då vi är så många i min familj och alla i familjen numera kan köpa sig de det själva vill ha. Den enda som ska få julklappar är Nils. Micke och jag kommer inte att köpa till varandra utan istället köper vi något tillsammans, dvs något som vi båda vill ha, tex något till hemmet - vad har vi inte kommit på ännu. Det kanske uppfattas som tråkigt att inte köpa julklappar, men jag tycker att det är så skönt att inte göra det i år. Missförstå mig rätt, för att jag älskar att ge bort presenter och att tänka till vad just den personen skulle bli glad av, men vi är en stor familj och att hinna köpa något till alla och att inte bara köpa något för köpandets skull tar alldeles för mycket tid som inte finns och dessutom kostar det en massa pengar. Varför köpte jag då en julklapp idag? Jo, vi ska ha julklappsspelet på julafton och då ska varje person köpa något för 200-300 kronor och som självklart ska passa alla. Det ska bli jätteroligt med julklappsspelet och min julklapp kommer att kunna användas på en gång så fort det öppnas, av alla i hela familjen.

På eftermiddagen mötte jag upp Elin för en fika på stan. Det var alldeles för längesedan vi träffades och det var roligt att ses och vi hade alldeles fört mycket att prata om, trots att vi båda var barnfria.

Cappuccino och pepparkakscheesecake.

2 kommentarer:

  1. Vi har också slutat med julklappar. Vi köper till Jack och så kör vi julklappsspelet vi med, men that's it. Jätteskönt. Tycker att det blir hysteriskt annars. Vi kan ge varandra saker under året istället eller så gör vi som ni, köper något vi vill ha till hemmet. Funkar perfekt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller helt med! Skönt att höra att även andra gör så då folk tittat lite konstigt på mig när jag berättat att vi inte ska köpa julklappar i år.

      Radera