söndag 7 december 2014

Andra advent

Denna helgen har verkligen gått i julens tecken. I lördags väckte Nils mig tidigt och så lät vi Micke få sovmorgon. Jag kokade risgrynsgröt som Nils sedan glatt mumsade i sig till frukost. På förmiddagen bakade jag lussebullar och sedan åkte vi hem till Marianne för lite pre-julfirande eftersom vi ska fira jul i Stenungsund även i år. På kvällen stannade Nils kvar hos Marianne så Micke och jag hade barnfritt. Vi låg i sängen och kollade Sons of Anarchy och åt typ ett kilo godis. Idag, andra advent, var tanken att vi skulle sova ut lääänge eftersom ingen liten kille skulle väcka oss tidigt. Självklart vaknade jag vid 04 och kunde sedan inte somna om. Jag sover alltid orolig om inte Nils är hemma. Vi gick dock inte upp fören vid halv tio och då åt vi frukost framför tv:n. Eftersom vi var barnfria åkte vi ut till Emporia för att köpa julklappar till Nils, vi fick även storhandlat för veckan som kommer, så himla skönt att ha det gjort. Det var så underbart att hämta hem vår lilla Nisseman sedan på eftermiddag, jag saknade honom som tusan!

Vörtbröd och risgrynsgröt - riktig julfrukost!

1 kommentar:

  1. Mysigt! Låter som en bra helg. Så go han är lille Nils!

    SvaraRadera