onsdag 6 maj 2015

Vart är våren?

Jag tycker att våren inte riktigt är här ännu.. Det har varit någon enstaka dag med sol och värme, sedan har det iofs varit soligt ganska ofta, men blåst iskallt, men det har även varit mycket regn och rusk och vårkänslorna har liksom inte riktigt infunnit sig.. Det börjar bli grönt, särskilt träden, men värmen saknas. Jag tittade tillbaka i mina fotoalbum på datorn hur vädret har varit i maj andra år, och jag låter bilderna tala för sig själva:

Maj 2014

Sol i Folkets park.

Nils får besök av ankorna. Notera den kortärmade t-shirten, det känns ju just nu väldigt avlägset.

After work på Lilla torg.

Maj 2013

Mammaträff i stadsparken. Vi satt utomhus på filtar och åt lunch i solen.

Öppna förskolans dag.

Glass i kvällssolen i Västra hamnen. 

Maj 2012

Micke grillar på vår balkong,en varm och solig majkväll.

På Mariannes uteplats.

Maj 2011

Emma, Emelie och jag i Örebro, utanför Emma på Grankotten. Solning kombinerat med plugg inför absolut sista tentan på sjuksköterskeprogrammet; den fruktade läkemedelsberäkning, där det krävdes 100% rätt svar, annars blev man underkänd. 

Istället för afterwork så körde Emelie och jag en "after praktik" på stortorget.

Maj 2010

Mitt andra Malmöbesök. 

Sol och plugg i Örebro, utanför Mickes och min lägenhet på Studentgatan. 

Maj 2009

Sol och plugg hos Emma på Grankotten.

Sjukt rolig kväll med en massa fest på Studentgatan och Kåren. Vi förfestade utanför mig, med rosévin och räkor. 

Maj 2008 

Afterwork med ortopedgänget från Mölndals sjukhus där jag arbetade då. 


Fest med mina dåvarande ortopedkollegor på Mölndals sjukhus. Vi var hemma hos min dåvarande chef Inger och lekte lekar och grillade och bara hade det allmänt gott.

1 kommentar:

  1. Jag håller med. Regn- och rusk-dagarna är lite för många och påminner lite för mycket om hösten. Men det har ju bars gått 7 dagar av maj ännu. Hoppas att det blir varmt och gött snart!

    SvaraRadera