lördag 9 maj 2015

Första badet

Olles navel trillade av redan förra veckan, men dels så har det blött lite litegrann från navlen, och sedan har vi inte känt något behov av att bada honom fören nu (han kräker ju en hel del, och det lägger sig gärna i de små vecken i halsen vilket kan vara svårt att tvätta bort enbart med tvättlappar). Så idag gjorde vi rent badbaljan minutiöst och mätte upp exakt rätt temperatur (sådär gjorde vi i början med Nils också, och det föll med tiden bort) med en termometer och la ner Olle i det sköna vattnet. Han tyckte mycket om det och tittade nöjt omkring sig med sina stora blåa ögon.

Nils var med och han tyckte det var riktigt kul att bada sin lillebror.

Mina tre fina killar.

Olle, fina fina Olle 

Lilla storebror badar lillebror 

2 kommentarer:

  1. Så han kräks också? Jack gjorde det, men tim gör det extremt sällan, nästan aldrig och jag har fortfarande inte vant mig vid det.

    Hehe. Vi körde temperatur på känn med Tim och babyinsatsen i baljan skippade vi efter första halva badet. Tycker att det är lättare att bara hålla honom. Men oj som han njuter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, detta är också ett kräkbarn, dock inte lika extrem som Nils (hittills iallfall, hehe, man vet ju aldrig, det kan ju ändras).

      Ganska ofta har jag i olja, och då blir de så himla hala att hålla i, och då tycker jag att insatsen är smidig att ha. Annars skulle jag nog lika gärna kunna skippa den också :)

      Radera