torsdag 21 maj 2015

Besök på BVC

Idag har vi varit på BVC. Förra veckan blev det inget besök då sköterskan tyckte att Olle gått upp så bra i vikt. Även idag hade han gått upp bra i vikt, och växt bra på längden. Idag vägde han 4220 gram, huvudet var 37,5 cm och han var 55 cm lång, och det förstår jag med tanke på hur ofta han äter.. Han kräker väldigt mycket så det hade jag några frågor om idag då han ibland får panik och låter missnöjd precis innan han kräks. Det är precis som att det "sitter fel" innan det kommer upp liksom. Hon föreslog att jag skulle prova att pumpa ut mjölk innan jag lägger till honom då hon misstänkte att han var "glupsk" och därför fick i sig för mycket mjölk på kort tid. Så det ska jag testa imorgon tänkte jag.

Åsa testade hur stark han var i nacken, och då fick han ligga på mage på skötbordet, och det var verkligen inga problem då han hållit sitt huvud själv sedan han föddes (fast man får alltid ha en hand bakom då han lätt "tappar" huvudet). Så han lyfta sitt huvud fint och låg där och spejade. Han följde Åsa med blicken när hon flyttade sitt huvud. Och just det har jag varit lite orolig över då jag inte tycker att han följer saker med blicken, eller fixerar blicken.. Men de senaste dagarna  har jag kunnat se hur han börjat att intressera sig för att titta och hur stora ögonen är när han tittar runt. Och han kan följa tex mig, eller en leksak med blicken, men han tappar lätt fokus och blicken hamnat någonstans bakom typ. Men det var tydligen inget man behövde oroa sig för, så det ska jag försöka att inte göra.

På väg till BVC. 


Sötaste söta Olle.


2 kommentarer:

  1. Har inte tagit mig tid att kommentera på ett tag....

    Alltid är det något man oroar sig för! Det där med blicken rättar säkert till sig, han är ju fortfarande så liten. Jack skelade mycket och började fästa blicken myyyycket senare än Tim som varit "med" redan från början. Det är inte lätt att komma från livmodern ut i en explotion av färger så han behöver nog bara anpassa sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jaa, alltid är det något! Nu tittar han jättefint, och följer en verkligen med blicken, så det har jag slutat att oroa mig för. Nu är det ju istället den eventuella mjölkproteinallergin och alla prickar och att han aldrig är riktigt nöjd, men framförallt hans öron som ser alldeles galna ut med den märkliga gula beläggningen på.. Vi ska till vårdcentralen idag, hoppas verkligen att det går bra.

      Radera