fredag 8 maj 2015

Fredag

Imorse sms:ade Elin och frågade om jag ville följa med henne och Elvin på en promenad. Så efter amning la jag Olle i vagnen och promenerade bort till Pildammsparken där jag mötte upp Elin och Elvin. Det blev en härlig promenad i den gröna lummiga parken och en massa prat om förlossning och husköp bland annat.

Nils tycker som sagt att det är lite jobbigt att inte vara själv längre, men nu på eftermiddagen har han faktiskt känns lite mer som vanligt. Han tycker det är roligt när man involverar honom i allt som har med Olle att göra. Han tycker det är kul att få vara med och byta blöja och då får han en egen tvättlapp att tvätta med. Jag försöker att ge Nils så mycket egentid med bara mig som möjligt, men det är svårt med en nyfödd som gärna ammar ofta.. Men nu på kvällen så låg Olle och sov på mitt bröst och så satt Nils nära nära och jag hade armen runt honom och sedan läste vi typ 15 böcker på raken och det var sååå mysigt!

Promenad i Pildammsparken. Olle sov sig igenom hela promenaden. 

Skön stil.

"Jag vill hålla lillebror" säger Nils ofta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar