lördag 2 maj 2015

1:a maj

Det är både skönt och lyxigt med långhelg. Härligt att ha hela familjen hemma, nu skulle ju Mikael varit hemma oavsett eftersom han tar ut sina 10 första dagar när lillebror är född, men ändå. Mamma, pappa och Eric åkte från Stenungsund för att hälsa på oss, och vårt lilla nytillskott nu när det är långhelg.

De kom på förmiddagen, och eftersom vi hade sån lång sovmorgon stod jag i duschen när de kom. Himla mysigt att ha dem här! Vi har inte gjort så mycket, förutom att umgås och bara vara och beundra lillebror. Mamma gjorde tacos och så kom Marianne över och vi åt en mycket god middag. Pappa hade köpt prinsesstårta som vi avnjöt efteråt. Lillebror sov hela eftermiddagen och kvällen så jag kunde sitta med i lugn och ro och äta och prata. Det blev en ganska tidig kväll, inte mig emot eftersom jag är såå trött.

Morfar och mormor med nytillskottet.

Mysigt att ligga i mormors famn. 

Både morfar och lillebror satt i soffan och sov och det såg så rofyllt och mysigt ut. 

Taco-middag. Tavlorna på väggen ska INTE hänga där, jag har bara provat och glömt att ta bort dem.

Godaste prinsesstårtan. 

Nils mumsade tårta för glatta livet. 

Alla ville mysa med lillebror.


4 kommentarer:

  1. Alltså bilden på din pappa och Olle, såååå mysig och gullig! Fint att de kommer ner och hälsar på men tråkigt att de inte bor närmre. Det är verkligen lyxigt att jag och Rickard är göteborgare båda två så att inte en av oss har behövt flytta från "sin" stad, men vad gör man inte för kärleken?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar verkligen att även vi bodde i typ Stenungsund eller Göteborg, men Micke vill inte det.

      Radera
  2. Åh vad mysigt med familjen samlad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jättemysigt! Önskar att det hände oftare :)

      Radera