tisdag 29 september 2015

Besök på BVC

Olle och jag har varit på BVC idag. Denna gången var jag inte oroad överhuvudtaget gällande vikt och längd, för jag både ser och känner att han växer på bra. Idag vägde han 7040 gram och var 65 cm lång, så jag hade ju rätt, vilket är skönt. Är glad att jag inte gav ersättning då han inte gick upp så bra i vikt, det var ju uppenbarligen bara en dipp just då.

Idag var det även dags för 5 månaders vaccination, och det är ju lika hemskt varje gång. Olle grät till precis när hon sprutade in vaccinet, sedan slutade han gråta så fort han fick nappen, men jag märkte ändå på honom att han hade ont, så att så fort vi kom hem ammade jag honom. Jag trodde faktiskt att han skulle somna, men det gjorde han inte.

Åsa skrev en remiss till hud då Olle aldrig blir av med sina prickar. Så fort jag håller på att avsluta kortisonsalvan så kommer prickarna tillbaka, varje gång. Han har blivit smord med Miniderm sedan han var en månad ungefär och Mildison också, fast inte varje dag eftersom att jag trappat ut det gånger flera. I fredags fick han "vanlig" barnmats-babygröt (dvs med mjölkportein i), och det är efter det som det han blivit så prickig nu igen. Så, han kanske är allergisk ändå, Åsa trodde inte det, men hon tyckte ändå att det är något som inte stämmer eftersom han är prickig och lite "eksemig", så därmed att det blev en remiss till hud skriven. Lika bra att kolla upp det ju.

Glad trots två stora plåster efter sprutorna på de goa bebistjocka låren.

1 kommentar:

  1. Så härligt med vikten!
    Och så jobbigt med eksemen eller utslagen eller vad det nu är. Hoppas att ni får veta vad det är en gång för alla!
    Kram

    SvaraRadera