söndag 6 september 2015

Regn och rusk

Helgen har flugit förbi i ett rasande tempo. Ändå har vi inte gjort något särskilt. I fredags var Nils hemma med Olle och mig och regnet öste ner, så vi höll oss inomhus och ritade och bakade chokladbollar. Efter lunch var vi alla tre uttråkade och rastlösa, och just då var det uppehåll från regnet. Så jag klädde på Nils regnkläder (som var två storlekar för små eftersom hans andra regnkläder är på dagis) och så gick vi ut för att hoppa i vattenpölar! I vanliga fall, dvs när han inte har gummistövlar på sig, så för han inte hoppa i några vattenpölar, och det vet han, så i fredags var ju lyckan total när han fick springa och hoppa i alla vattenpölar han hittade! Jag skrattade, och han skrattade och det var så himla härligt att se honom så genuint glad och lycklig över dessa vattenpölar. När vi kom hem sedan var han genomblöt, trots gummistövlar och regnkläder, men lika lycklig var han för det. Det har varit riktigt regn och rusk väder hela helgen; ösregn blandat med lite sol inemellan. Det märks att sommaren är slut nu och att hösten är på väg. Det känns även i luften, särskilt på morgonen.

Kul med vattenpölar! 

Igår var Erik här en sväng, det är ju Nils och Olles ena fadder. Han lekte med Nils och fikade. På eftermiddagen var vi bjudna på födelsedagsmiddag hos Mickes mamma. Nils stannade kvar där så när Micke, Olle och jag kom hem på kvällen la vi oss i sängen och kollade på Mammon och käkade godis. Vi hade köpt en stor påse godis, och jag var överexalterad över detta då jag inte ätit smågodis på flera månader pga Olles eventuella mjölkallergi. Men alltså ärligt talat, det var inte särskilt gott, jag åt en massa godis ändå såklart, men sedan fick jag en äcklig bismak i munnen och den sitter liksom kvar än idag.. Nä, tacka vet jag mina dadelbollar med solrosfrön i - de är SÅ goda och innehåller bra mycket mindre socker och fett.

Idag har Olle och jag hängt själva halva dagen då Micke varit och spelat golf med Erik och Nils var hos Marianne. Jag är så trött och har haft huvudvärk hela dagen så det var skönt att bara vara hemma med Olle och inte behöva göra särskilt mycket.. Hoppas att jag känner mig mer pigg imorgon. Jag har passat på att ladda över bilder och filmklipp från mobilen till datorn. Guud så många härliga skratt jag fick när jag kollade på filmklipp från när Nils var ungefär ett år,, haha! Jag hade glömt av att han varit så liten och knappt kunnat prata och hur gulligt det lät när han pratade, gick sådär stappligt som de gör i den åldern, hur han jämt dansade med sina goa knubbiga ben så fort en svängig låt kom på, hur ha hade humor och humör redan då och framförallt allt hur bestämd han var. Haha, min goa kille! Är så glad att jag sparat alla filmklipp. Det finns klipp från när han låg inne magen och buffade (vilket man ju såg från utsidan eftersom att det var det jag filmade), från när han var liten bebis och skrattade så gott och fram till nu, när han är två och ett halvt år. Jag laddade även över filmer på Olle såklart och även de börjar från när han låg i magen och knuffades.

Nu längtar jag till Nils och Olle sover, jag är såååå trött som sagt.. Så fort de har somnat ska Micke och jag mysa ner oss i sängen med kladdkaka från igår, kaffe och en bra serie.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Ser att du har en Donkey, är du nöjd med den? Hur långt är det mellan dina barn? Upplever du sittdelen som liten för det stora barnet? Kommer att ha 2,5 år mellan mina och ser eg inget alternativ till Donkeyn men är ändå orolig för hur länge den kommer att funka! Har en buffalo idag som jag är väldigt nöjd med!
    Hoppas du orkar svara! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är jättenöjd med Donkeyn. Innan Donkeyn hade även jag en Buffalo. Buffalon har mycket större sist än Donkeyn, men min 2,5åring får mycket väl plats i Donkeyn (nu är han visserligen en liten 2,5-åring men jag ser inte att det skulle vara något problem även om han var större).

      Jag tycker bättre om att köra Donkeyn är Buffalon, men saknar Buffalons varukorg och även att den är smalare jämfört med Donkeyn. Något mer du undrar? :)

      Radera