torsdag 3 september 2015

Middagsvila i egen säng

Olle har hittils alltid sovit bredivd mig dagtid. Ja, alltså, jag sover ju såklart inte då, utan ligger och läser eller kollar på tv och tar det lugnt en liten stund, men framförallt så njuter jag av att ligga och mysa med honom. Men det är inte hållbart i längden att han bara kan sova bredvid än, man blir otroligt bunden då. Han sover i vagnen om man är ute med den, men inga långa stunder, och det är ju precis samma sak hemma i våran säng; så fort man går därifrån så vaknar han efter några minuter. På nätterna sover han själv i sin säng utan problem, men han somnar alltid i vår säng, bredvid mig.

Så nu har jag börjat att lägga honom i hans säng. Jag vet på ett ungefär vilka tider på dagen då han är trött och då lägger jag honom där. Han somnar varje gång, men är lite ledsen innan, men det är han alltid även om han ligger bredvid mig i sängen också, han är liksom gnällig och ledsen när han är just trött, så det blir ingen större skillnad. När han sover i sin egen säng så sover han ungefär lika länge som om han sover i vår säng och jag inte ligger där, dvs kanske 15-30 minuter åt gången.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar