tisdag 15 september 2015

Kusinmys

I söndags natt kom min kusin Marina hit. Hon har varit i Spanien, alldeles själv i tre veckor och läst spanska. Mycket modigt, jag hade aldrig vågat åka utomlands själv så (jag hade inte velat göra det heller visserligen, jag är inte så mycket för att resa) och under såpass lång tid. Hur som helst så mellanlandande hon här hos oss i Malmö innan hon åkte hem till Göteborg.

Vi har inte umgåtts så mycket de senaste fyra, fem åren. Förr hängde vi jämt. Sen så bara gled vi isär, jag minns inte ens varför. Men så fort hon kom innanför dörren så var det precis som förr, och jag kände verkligen att jag har saknat henne och, och framförallt oss. Hon stannade här hela dagen igår innan hon åkte hem på kvällen och vi fick umgåtts en massa, prata och skratta och skrattat ännu mer åt roliga och galna saker vi gjort tillsammans och varit med om och sedan fick vi även lagat mat tillsammans och det var något vi jämt gjorde tillsammans förut så det var lite extra kul.

Nils var hemma från förskolan igår, och det var perfekt eftersom att Martina var här så att även de fick träffas. Han var överförtjust i henne och de funkade verkligen toppen ihop! Då gör det lite ont i hjärtat när man vet att man träffas så sällan, och jag började längta hem till Stenungsund litegrann, något jag inte gjort på väldigt länge. Men jag vet att vi har det hur bra som helst här i Malmö, och det är ju bara en fyratimmars resa med tåg borta, och så är man i Stenungsund. Jag tror bestämt att jag måste åka till Stenungsund med Nils och Olle nån gång nu i höst, för dels så längtar ju som sagt jag själv, men även Nils pratar mycket om Stenungsund och mormor och morfar.

Hos mormor och morfar i Dotorp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar