onsdag 2 september 2015

Smakisar

Nu när Olle är 4 månader ska vi ju börja introducera mat till honom. Eftersom att jag håller på att återinföra mjölkprotein i min egen kost, och det därmed är mjölkprotein i vår mat visste jag inte om det var okej att ge honom lite av just den maten att smaka på, så därför köpte jag några burkar med barnmat som jag la i behållare för iskuber och frös in.

När vi äter middag tar jag ut en sådan liten mat-iskub och låter den tina och sedan får Olle sitta med oss vid matbordet och smaka. Nu har han gjort det i ungefär en vecka, och det är någon majs- och potatishistoria han har smakat på. Det lilla han får på skeden kör han mest runt med i munnen och det mesta åker ju såklart ut, han har ännu inte riktigt förstått att han ska svälja det. Han gör så otroligt roliga miner när han får in maten i munnen, han vet nog helt enkelt inte själv vad han ska tycka om det ännu. Liten börjar bli stor, helt klart..

Imorse fick Olle smaka lite på min havregrynsgröt.



2 kommentarer:

  1. Smakisar ja. Nu är han stora killen. Och det är roligt när de ska lära sig svälja. Roligt men jobbigt med allt kladd, hehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tiden går så fort, redan 4 månader och ska börja äta liksom..
      Hahaha, ja, alltså roligt och kladdigt, det var verkligen en bra beskrivning!

      Radera