torsdag 17 september 2015

Sittdel

Förra veckan bytte vi från liggdel till sittdel på vagnen. Olle har åkt någon gång ibland i Nils sittdel, för att just sittdelen har suttit på vagnen, och inte liggdelen. Han har varken sagt bu eller bä, han tyckte alltså inte illa om liggdelen, men det är smidigare att ha sittdelen på och eftersom att sittdelen är ergonomisk på Donkeyn så funkar den toppen även då barnet är lite mindre.

Nu när han sitter i sittdelen så får man en helt annan kontakt med honom också eftersom han kommer närmre. Det är så roligt att kunna prata mer med honom då han sitter i vagnen, och han tycker det är roligt att titta sig omkring.

Jag har för mig att vi bytta till sittdel när Nils var i ungefär denna åldern också. Då hade vi två vagnar, den ena  hade ergonomisk sittdel och den andra hade "vanlig" sits, och den "vanliga" funkade ju inte alls just då när Nils var ås liten, halkade han omkring som en klick smör i en varm stekpanna, medan han satt perfekt i den ergonomiska. Jag gillar ergonomisk sittdel mer än "vanlig", även om den inte går att fälla helt plant. Just att den inte går att fälla plant har aldrig spelat något roll för oss, Nils sov toppen i vagnen ändå.


Glad kille i sittdelen. 

1 kommentar:

  1. Jag gillar också ergonomisk sittdel bäst (vi har också det nu. Och faktiskt en inovi-sittdyna också som gör att Tim sitter ännu bättre...). Det ser skönare ut att sova i den där skålen som är än helt raklång tycker jag....
    Kram

    SvaraRadera