tisdag 8 september 2015

Besök på BVC

Äntligen kom den dag då vi skulle till BVC för att se om Olle växer som han ska. Självklart var BVC-sköterskan sjuk, och ingen hade meddelat oss detta... Men, vi hade tur och fick komma till en annan BVC-sköterska ändå.

Och visst funkar amningen! Han hade ökat 410 gram på två veckor och väger nu 6600 gram! Även på längden hade han ökat, från 62 cm till 63,5 cm. Så, helt klart godkänt!

Jag känner däremot att det finns betydligt mindre mjölk sena eftermiddagar och kvällstid. Han blir inte nöjd och han blir arg när det tar slut. Jag försöker att inte stressa och han får självklart amma fritt och jag erbjuder honom bröstet på kvällen på ett annat sätt för att att stimulera amningen och så att mjölken inte ska sina. Så fort jag har återintroducerat klart allt mjölkprotein så tänker jag erbjuda honom ersättning efter kvällsamningen, om det fortsätter såhär som det är nu. Så gjorde vi med Nils och det funkade ypperligt. Dessutom sov han längre på nätterna då. Inom en snart framtid kan man ju dessutom ge gröt till kvällsmat och därefter "kompletteringsamma" efteråt så att han verkligen är mätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar