onsdag 9 september 2015

Familjerytmik

Igår var Nils, Olle och jag på familjerytmik för första gången. Det är mest för Nils skull som vi började med det då Olle egentligen är för liten, men man fick ha med sig bebisar och han låg och skrattade och log hela tiden så även han hade roligt.

Nils tyckte också det var jätteroligt, precis som jag misstänkt och hoppats på. Det var sång och rörelser och dans och ma fick spela instrument. Nils härmade och var superglad, så tummen upp för familjerytmik.

Varannan vecka är Nils på föris när det är familjerytmik, men rytmiken börjar inte fören 15:20 och jag hämtar Nils 14:00, så vi kommer att gå direkt från föris och dit då det är lite som öppna förskolan där; det finns massa leksaker och man kan fika. Dessutom ligger närmare till från förskolan än jämfört med där vi bor, så det blir toppen.

Imorgon ska Nils och jag börja på babysång, det ska bli roligt att göra något med bara Olle. Önskar att jag kunde göra något liknade med bara Nils. Han har pratat om bio den senaste veckan, så kanske att vi går på bio i helgen, bara han och jag.

Vi kollade in leksakerna innan det var dags för rytmik. 

4 kommentarer:

  1. Det verkar vara klockrena aktiviteter. Både rytmiken och babysången. Kul för er alla. Jack är tydligen den som älskar sångstunden mest av alla på förskolan så jag ska nog pallra mig till öppna förskolan trots att det är så mycket folk...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen bra aktiviteter. Jag vet vad du menar med att det är mycket folk på öppna fsk. Förut brydde jag mig inte så mycket om det, men nu när jag har två barn så blir det ohållbart att hålla reda på båda två samtidigt just för att det är mycket folk vilket gör att Nils gärna försvinner på två sekunder..... Så jag är i princip aldrig på öppna förskolan längre. De här aktiviteterna är i kyrkan, i två olika kyrkor faktiskt. Och man måste anmäla sig till aktiviteterna, det är liksom inte bara att gå dit. Det är ett visst antal platser, just för att det inte ska bli kaos antar jag :) Kolla om ni har något liknande hemma, för det är verkligen toppen!

      Radera
  2. Kommunala öppna förskolan där vi bor är inte speciellt bra så vi har alltid varit på kyrkans. Både öppna och babyrytmiken är kyrkans och bra. Men mycket folk. Tror inte att det finns extra grejer man kan anmäla sig till utan det som finns är öppet för alla. Sen börjar jag ju jobba om 2 veckor också. Dumt att jag inte kollade upp det innan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aha :) Det ser ju olika ut från kommun till kommun och från stad till stad, så är det ju.

      Radera