torsdag 10 september 2015

Babysång

Även idag började vi en ny aktivitet, nämligen babysång. Det är främst för Olles skull jag går på det, eftersom det heter just babysång och är anpassat för bebisar som ät 0-6 månader, men man fick ha med sig storasyskon och storasyskonet kunde då med fördel ha med sig ett gosedjur, docka etc och göra rörelserna med. Eftersom Nils var hemma från förskolan idag så var han såklart med Olle och mig till babysången. Han hade noga stoppat med sig sin apa i vagnen för att kunna sjunga för den, så himla gulligt.

Och alltså, jag gillar verkligen sångstunden på öppna förskolan, men detta var något helt annat. Alltså, SÅ jäkla bra! Det var verkligen anpassat för bebisar i åldern 0-6 månader, och sångerna var toppen med olika rörelser och texterna så himla fina. Olle log hela sångstunden och hade verkligen bara ögon för mig, det syntes att han älskade det! Jag sjunger väldigt mycket här hemma, och anser mig därför kunna ganska många barnsånger, men just dessa hade jag aldrig hört (förutom ett par stycken) så det var roligt att sjunga nytt (lite halvtråkigt dock innan man lärt sig texten, men det brukar gå ganska snabbt). Nils gjorde inga rörelser med sin apa, utan sjöng med och dansade och gjorde rörelser. Han hade också jätteroligt. Han var det enda syskonet som var med, och han gjorde så söta saker och sa så roliga saker så många av de andra mammorna skrattade (ja, på ett bra sätt alltså).Efteråt kunde man stanna och fika, men då var klockan så mycket att vi behövde gå hem så att Nils fick i sig lite lunch. Nästa vecka är Nils på förskolan just den dagen så då tror jag att Olle och jag kommer att stanna efteråt och fika med de andra mammorna och bebisarna.

1 kommentar:

  1. Det låter ju hur bra som helst. Både att det var anpassat för bebisar och att du, Olle och Nils fick ut så mycket av besöket. Grymt!
    Och såklart att man inte stör sig på en charmig 2,5-åring utan smälter inombords!
    Kram

    SvaraRadera