lördag 26 september 2015

Exuviance

Jag använder Exuviance som "bashudvård" och kompletterar med lite andra godbitar från andra märken. Tex så har jag fuktmask och lermask från andra märken. Jag har använt Exuviange i ett och ett halvt år nu ungefär. Min hud är yttorr och jag har i princip alltid någon finne någonstans (oftast på hakan) och någon enstaka vit pormask. Innan jag började med Exuviance så var min hud katastrof med en knastertorr hy och en hel del finnar och vita pormaskar. Detta har förbättrats enormt sedan jag började med Exuviance. När jag blev gravid med Olle ballade huden ur totalt igen och blev värre än någonsin (om man bortser från sista terminen när jag läste till syrra, då var huden faktiskt snäppet värre) och jag fick en massa massa finnar på längs kindbenen och på hakan som sedan gav pigmenterade ärr som ännu inte gått bort. Under graviditeten fick jag även "vanliga" pigmentfläckar på stora delar i ansiktet, vilket gör att jag numera ser "smutsig" ut, vilket jag ju inte är.

Exuviance innehåller PHA-syra som funkar extra bra till känslig hy. Mycket kort så ger det fukt och exfolierar huden. Gå in på Skincitys hemsida om ni är intresserade av att läsa mer ingående om märket och vad det hör med huden.

Min hy är fortfarande yttorr, men inte på långa vägar så yttorr som den var förr, jag skulle faktiskt snarare säga att den i princip är normal numera, men något yttorr på kinderna och runt näsan, beroende på vilken årstid det är. Dessutom gör Exuviance min hy lite lystrig, främst i pannan, men numera även på kinderna. Jag får som sagt fortfarande finnar, men inte som förr, och pormaskar är extremt sällan jag får. Jag är mycket nöjd med Exuviance då det ger mig lite extra allt, är snäll mot huden, minskar finnar och breakouts, piffar till huden med lite glow och slutligen då de inte är i den allra mest dyra prisklassen.



1. Rengöring: Gentle Cleansing Creme
2. Toner/ansiktsvatten: Soothing Toning Lotion
3. Serum: Vespera Bionic Serum
4. Ögonkräm: Brightening Bionic Eye Cream Plus
5. Dagkräm: Sheer Refining Fluid SPF 35
6. Nattkräm: Evening Restorative Complex

Varannan dag kör jag Skinrise Bionic Tonic Pads på morgonen istället för ansiktsvattnet. De är så jäkla bra och ger fukt och lyster på en gång, plus att de känns rejält uppfriskande och lite nedkylande. Varannan kväll blandar jag ut Vitamin c+ Antiaging Booster i Vespera-serumet vilket jag hoppas kommer göra att mina pigmentfläckar bleknar. När jag sedan slutat amma kommer jag att behandla pigmentfläckarna med ytterligare en produkt, men bara partiellt i ansiktet, på partier just där pigmentfläckarna är. 

Två gånger i veckan exfolierar jag huden och lägger lermask samt fuktmask, men de produkterna är inte från Exuviance, så de skriver jag mer om i ett annat inlägg. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar