fredag 17 juli 2015

Strandhäng

 Även idag har vi varit på stranden. Idag var det ännu bättre väder, precis lagom varmt. Jag fegade dock ur och vågade inte bada idag heller. Micke och mamma däremot, de vågade minsann.

Idag fick vi sällskap av Jenny, Jack och Tim, och det gjorde hela min dag. Jenny och jag har läst varandras bloggar sedan Nils och Jack låg i magen (de skiljer två veckor i ålder mellan dem). Det känns som att vi känner varandra ganska väl då vi läst och därmed kommenterat och pratat med varandra under dessa år, så att vi fick till en träff idag var riktigt roligt. Kul att även våra barn fick träffa varandra idag. I början var det precis som vanligt att Nils höll sig på sin kant. Men allt eftersom tiden gick, lekte han och Jack allt mer tillsammans, och när vi skulle åka hem lekte de verkligen fint tillsammans.

Olle låg i vagnen och sov sig igenom hela strandbesöket. Tim låg så söt och snäll i UV-tältet (måste köpa ett sådant, himla smart). Mellan Olle och Tim skiljer det ca 3 månader.

Nils på ljugarbänken,

Redo för krabbfiske.

Jag fick mig en sån där riktigt go kram av Nils.


Nils, Jack och Jenny. 

Killarna lekte i början var för sig med sina bilar.




Krabbfiske.

Micke var modig som badade.

Det var 20 grader i vattnet.

Nils tittar på när pappa badar och säger att "han också vill bada fötterna".

På bryggan måste man hålla handen.



Nu på eftermiddagen åkte Micke hem till Malmö då han ska på 30-års fest imorgon, så jag är själv kvar här hos mamma och pappa med Olle och Nils. Jag kände att jag ville stanna ett par dagar extra då vi ändå åkte upp och vädret är så fint nu. Sedan har Nils så himla himla roligt här. Han går in och ut precis som han själv vill och tar på sig sina skor själv då han vill gå ut, och han leker både min sin mormor och morfar och man ser verkligen hur han uppskattar att umgås med dem.

3 kommentarer:

  1. TACK för idag. Det var jättekul att äntligen träffas på riktigt. Synd att vi inte kan ses oftare bara. Jack somnade i bilen efter MAX två minuter, hehe.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för idag, det var så himla himla roligt att äntligen ses <3
      Skönt att höra att bilresan gick så bra hem!
      Kram

      Radera
  2. Fina bilder förresten!
    Jenny

    SvaraRadera