tisdag 14 juli 2015

Äta ägg

Nu är Olle helt prickfritt. Jag smörjer honom med Mildison på kvällen och Minimera på morgonen varje dag.

Igår började jag att äta ägg igen. Enligt allergimottagningen ska man bara kunna "äta på" och det krävs ingen långsam uppökning. Jag började mitt "äggätande" med ett ägg till frukost igår och följde idag utanpp med en smarrig kladdkaka. Den smakade lite extra gott och jag njöt verkligen när jag åt den tillsammans med hallon.

Syster Barbro ringde från allergimottagningen på förmiddagen idag för att höra hur det gick för Olle hittills, jag hade ju dock inte så mycket att berätta för henne eftersom det var först igår jag började med ägg. Hon påminde mig om att om allt nu går bra så ska det gå två veckor innan jag börjar med nästa livsmedel. Reagerar han på ägget ska jag såklart sluta med det på en gång. I söndags fick jag ovetande, av misstag i mig mjölkprotein (pesto som låg på ugnsbakad lax), så det är ju jäkligt svårt att veta vad det är han reagerar på om.Han nu kommer att göra det (det tar två veckor för mjölkprotein att försvinna från bröstmjölken). Jag frågade om hon tyckte att jag skulle fortsätta med Minifom, och det tyckte hon då hans mage kan reagera när jag inför nya läkemedel, så därför fortsätter jag att ge honom Minifom.

Nu håller jag tummarna stenhårt för att allt går bra och att Olle får må bra och att han därmed tål ägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar