torsdag 23 juli 2015

Onsdagskväll i Hjärup

Igår var vi i Hjärup och hälsade på Elin och Hannes som precis har flyttat dit, till ett jättefint radhus med mysig tomt.

Jag tror att Nils och Elvin hade saknat varandra (och att ingen av dem går på dagis just nu bidrog nog ganska mycket också), för de lekte ganska mycket tillsammans, och kivades en hel del också för den delen.

Det var en härlig sommarkväll och jättevarmt, så vi blev bjudna på mat utomhus och det var himla trivsamt.

Leker TILLSAMMANS med SAMMA leksak, utan kiv!

Olle fick vara med på ett hörn, nästan iallafall, han låg länge och tittade på de stora pojkarna som lekte. 
Ett till halleluja moment - de är sams, och leker med samma leksak OCH är glada OCH samarbetar.

Utomhuslek. 

Grillmästaren. 

Härlig sommarkväll. 

Elvin tycker det är spännande med Olle som är bebis. 



Idag upptäckte jag tre fästningar på Nils, så mikroskopiskst små att jag knappt såg dem. Precis när jag skulle sms:a Elin och berätta det fick jag ett sms av henne att hon hade hittat fästingar på Elvin. Usch, de är så vidriga de där små inkräktarna (fästningarna alltså, om ni nu trodde att jag menade något annat, haha).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar