torsdag 17 januari 2013

Soffmys

Idag har Nils och jag en soffmysardag. Han är lika "gnällig" som innan men blir för det mesta nöjd då han blir buren eller får ligga på bröstet och mysa. Tror helt enkelt att han vill ha närhet och kärlek, och det är klart han ska få!


Micke började jobba i måndags, dock bara halvtid. Så på dagarna klarar Nils och jag oss själva. Innan lunchtid är det hektiskt. Då ska jag tvätta och klä mig, äta frukost (som jag alltid optimistiskt tänkt tror att jag ska hinna äta innan Nils vill äta, vilket jag aldrig har hunnit - men ändå ska jag likt förbannat fixa ordning frukost som sedan står och blir oätlig), tvätta och klä på Nils, ge honom mat osv osv. Sen vid 13-tiden då brukar Nils sova ett par timmar och då kan jag hinna plocka undan lite, diska, läsa bloggar osv. Sen kommer  äntligen finaste Micke hem och då lagar vi mat tillsammans (eller försöker iallafall, det brukar oftast sluta med att Micke lagar mat och diskar och fixar och jag sitter i soffan och ammar). Vi har det himla mysigt alla tre hur som helst! Önskar dock att Nils hade lite lättare att komma till ro nattetid, då ligger han gärna och "gnäller" (han skriker alltså inte, utan gnyr mer) och spottar ut nappen och så får man stoppa in den och precis när han börjar komma till ro och ska somna spottar han ut nappen och gnyr och så håller det på så en stund. 

6 kommentarer:

  1. Haha, just det där med att spotta ut nappen är ett problem hos oss oxå. Sambon har föreslagit att vi borde tejpa fast nappen så hon inte kan spotta ut den o därmed vakna till av detta men jag har röstat ner det förslaget ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det kanske hade varit något ;)
      Igår och idag har han faktiskt inte ens velat ha nappen men kommit till ro ändå (iallfall dagtid).

      Radera
  2. Härligt att bara mysa❤ blir skönt sen när man kommer in lite mer i rutiner i vardagen! Kram

    SvaraRadera
  3. Så mysigt! Klart han vill vara uppe och ha närhet :)

    Tack, tack! Amanda är lite bättre men fortfarande snorig.. så jobbigt för de små! :(

    Kram

    SvaraRadera
  4. Soffmys är alltid bäst! Det har vi också haft en stund idag!

    SvaraRadera