onsdag 9 januari 2013

BVC-hembesök

Startade denna onsdag med ett besök på hud där jag fick två olika salvor utskrivna mot mina ustlag och min klåda. Det var två läkare som tittade på mig och de trodde att jag fått en överraktion mot något av de förband jag haft, därför ska jag få göra ett test på ryggen med olika förband för att se vad det är jag inte tål. Jag fick två salvor utskrivna för att lindra klådan och minska utslagen. Op-såret gjorde de inget med, men Micke ska byta Steri stripsen imorgon och de jag har nu verkar jag tåla, så det går nog och rätt håll nu!

Nils och Micke gjorde mig sällskap på sjukhuset.


På eftermiddagen hade vi var BVC-sköterska här på hembesök. Vi fick massa broschyrer och böcker, pratade om hur vi tycker att det är här hemma nu när Nils är här. Micke och jag ställde massa massa frågor och fick lika många bra svar, hon är jättebra vår BVC-sköterska.


Nils hade gått upp från 3080 till 3200 gram, kändes skönt med bekräftelse på att amningen fungerar som den ska!

Nu ska vi äta årets första semla, och jag kan lova er att det inte blir den sista!

2 kommentarer:

  1. Åh söta Nils!

    Ha en fin kväll :)

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt nör man ör nöjd med den bvc-sköteska man fått, kommer ju träffa den personen ett antal ggr så att säga. Är oxå jättenöjd med vår, kommer med fina råd och är så trevlig.

    SvaraRadera