lördag 5 januari 2013

Bortskämda

Vi började denna lördag med ett bad av bebis, vilket verkligen behövdes! Var nervöst att se vad han skulle tycka om att bada med det gick så bra så!


 Handen smakar rätt gott!

Mamma, pappa och Eric har varit här idag och hälsat på. Mitt i allt vårt förmiddagsstök dök de upp och jag satt fortfarande i pyjamas. Men mamma styrde upp och satte på kaffe och tog ut mjuk pepparkaka ur frysen. Efter att vi fikat och jag hade fått på mig kläder tog vi en promenad och köpte grönsaker till middagen och gick en sväng till Triangeln. Efter promenaden var jag totalt slut och söta mamma, pappa och Eric gjorde lasagne till oss. Det var så gott och uppskattat att få maten serverad och disken diskad, kände mig riktigt bortskämd!

Tryggt hos mormor!

Bortskämda med supergod lasagne.

Lilleman sov så gott i sin nya säng.

Micke gjorde gröna mandelmassa-krokodiler till efterrätten. 

Nu är jag så trött så trött, ska lägga mig i soffan tillsammans med mina killar och kolla på en bra film och äta lite godis. Hoppas ni har en mysig lördagskväll!

16 kommentarer:

  1. Vad fiiiin han är, lilla Nils! Tycker inte alls att han sååå liten ut.
    Har funderat på en sak med din förlossning. Ni var ju ändå inne på kontroll pga minskade fosterrörelser en eller två gånger om jag fattade rätt? Att de inte märkte att allt inte stod rätt till då? Lite läskigt tycker jag.
    Skönt med familjemys!
    Kram
    -Jenny-
    migochmittliv.wordpress.com

    SvaraRadera
  2. Han har växt som bara den den här veckan :)
    Jo, det stämmer att vi var inne två gånger för minskade fosterrörleser men ingen av de gångerna var det något fel. Eller sista gången såg man att hans hjärtljud gick ned en gång när jag fick en sammandragning, men det var helt normalt. Jag tror och hoppas inte att något var fel redan då!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Du är så jävla härlig Jessica! Så väldigt positiv och glad trots... Vilken eloge som kvinna du ska ha för den!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du?! Jag känner mig inte särskilt positiv, men det var ju kul att höra att det inte är så illa som jag själv uppfattar det :)
      Kram till dig!

      Radera
    2. Va inte för hård mot dig själv. Du skriver ju hela tiden att du väljer att vara lugn och tro att de gjorde vad som var bäst för dig och bebisen. Jag tycker verkligen du ska vara stolt över din insats! De är verkligen att vara positiv i mina ögon..

      Radera
    3. Dina ord värmer - tack Mitzi!

      Radera
  4. Åhh vad mysigt!!:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Supermysigt!
      Och Nils och jag vill träffa dig och Vilgot snart :)

      Radera
  5. Man ska bli bortskämd som nyförlöst mamma. Så det så!!Och så bra smak din mamma har.. sån Odd Molly kofta har jag också :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, koftan är jättefin - Du har ju lika bra smak :)
      Kramar

      Radera
  6. Skönt! Det var det jag hoppades på, att han mådde dåligt efter att ni varit inne...härligt förresten att du verkar kunna njuta så mycket och vara så positiv fastän förlossningen blev så jobbig. Låter som en bra idé att försöka bli sjukskriven...
    Kram
    -Jenny-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där har grämt mig en hel del... Har funderat fram och tillbaka men enligt min journal (som min bm läste upp för mig i torsdags) så såg allt normalt ut på det CTG:t. Så jag har släppt det där och intalat mig själv att han mådde bra då, annars hade de ju aldrig släppt iväg mig.
      Kram

      Radera
  7. Så mysigt! Det är nåt speciellt för mormor att hålla sitt barnbarn första gången kan ja tänka mig! Hade ja bott närmare hade ja såå gärna velat hälsa på:) vi får ses när du kommer till std nästa gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag kommer hem nästa gång hör jag av mig så kan vi väl ta en fika? :)

      Radera
  8. Så roligt att få följa din graviditet och förhoppningsvis resan med lilla N i familjen!

    Tycker verkligen om din blogg!

    Kram Mathilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, det värmer verkligen!
      Kram

      Radera