lördag 21 december 2013

Stenungsund

I år firar vi jul i Stenungsund. Nils och jag åkte till Stenungsund igår förmiddag och Micke kommer hit på söndag eller måndag. Känns skönt att få vara i min hemstad och fira jul tillsammans med min familj. Nästa år kommer nog att firas i Malmö eftersom Nils är större då och det är så omständigt att ta sig med barn, vagn, leksaker, resväska osv osv. Dessutom är det nog dags att skapa våra egna jultraditioner nu när vi är en liten familj. Sen får vi se ifall någon från familjen Wesström i Stenungsund eller Familjen Nilsson i Malmö vill fira jul tillsammans med oss i Malmö.

Mina fina killar imorse.
 
Mina fina killar för ett år sedan. Så otroligt pluttig och liten Nils var då!
 
Tåg resan till Stenungsund igår gick bra. Jag tänkte taktiskt och åkte tåg den tid på dagen så jag vet att Nils alltid sover middag, så därför sov han största delen av resan och jag kunde därmed koppla av med ett gäng tidningar.

Min lilla godisbit!

Sovande minikille och mamatidning!

2 kommentarer:

  1. Vad liiiiten han var! Kommer ihåg det där med handduk under huvudet, haha. Tänk vad fort året gått och hur mycket som hänt. Inte klokt egentligen.

    Vi har ju turen att ha båda våra familjer i Göteborg. Hittills har vi spenderat halva julafton hos ena sidan och andra halvan hos andra sidan. I år hoppar vi det och kommer att göra det i fortsättningen också. Vi ska fira jul hemma och de som vill träffas får komma till oss. Sen innebär julen många lediga dagar och kan man inte ses på just julafton så kan man förhoppningsvis hitta ett annat datum. Ska bli kul att starta en ny tradition.

    Kram!
    -Jenny-
    Jennyspysventil.wordpress.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han var verkligen så himla liten!

      Jag håller med om att det ska bli kul att starta egna jultraditioner, för sin egna lilla familj :)

      Önskar er en god jul!
      Kram

      Radera