lördag 28 december 2013

Fika och finbesök

Idag har jag hunnit träffa både Sara och Signe på en fika och sedan Emelie på eftermiddagen! På förmiddagen körde pappa ner mig till torget så att jag kunde ta en fika med Sara och Signe på Espresso House. Det var ett tag sedan vi träffades sist så det var himla roligt att ses, och söta Signe hade blivit så stor sedan sist. Efter fikan gick vi en snabbis och kollade i butiker.

På eftermiddagen kom Emelie hit. Hon, Erik och Vilgot ska fira nyår i Ljungskile, vilket ju är bra mycket närmare än Karlstad som de bor i, så därför passade Emelie på att köra hit och hälsa på en sväng. Tyvärr var Vilgot sjuk så han och Erik stannade i Ljungskile för att inte smitta Nils.

Emelies besök var helt klart dagens höjdpunkt! När hon kom låg Nils och Micke och sov och mamma, pappa, Eric och Jon var på hockey så Emelie och jag kunde sitta i lugn och ro i nästan två timmar och bara prata och dricka en massa kaffe. Vi hade en hel del samtalsämnen att ta igen om man säger så. Egentligen skulle Emma också varit med här idag nu när Emelie var och hälsade på, men Emma ska ha bebis när som helst (bf 31/12) så hon vågade inte ta sig från Göteborg till Stenungsund ifall bebisen ville ut, och det förstod vi såklart. Tror nog både Emelie och jag är lite avundsjuka på Emma som ska föda när som helst, trots allt är det ju helt klart det största både Emelie och jag varit med om! Därför blev det en hel del gravidsnack under eftermiddagen.

Bästa och finaste Emelie!

1 kommentar:

  1. Det var så mysigt att träffa er oxå! Hittade lite nyårskläder senare oxå :)
    Ha de nu så bra imorgon! O gott nytt år❤️

    SvaraRadera