tisdag 31 december 2013

Spontankväll

I måndags kom vi tillbaka till Malmö. Det var SÅ skönt att komma hem till sitt eget igen! Jag packade upp väskorna i en rasande fart så fort vi kom innanför dörren. Sedan fick jag för mig att jag skulle städa ut julen på en gång. Jag fick städat undan en adventljusstake och fatet med ljus och mossa sedan hejdade jag mig. Julen får vara kvar till efter nyårsafton, sedan ska den ut! Jag är så sugen på att göra om här hemma (ett välkänt fenomen efter julen, I know, men denna gången är det extremt!), men det är lite oklart om vår lägenhet ska bli bostadsrätt eller inte. Och vi vet heller inte hur vi ska göra om det blir bostadsrätt. Självlärt ska vi köpa ut lägenheten, men frågan är om vi ska bo kvar eller om vi ska sälja på en gång och sedan köpa hus. Om vi väljer att flytta härifrån kanske de möblerna man köper nu inte passar in i nya huset etc. Men en ny matta och några nya kuddar till soffan får det nog bli.

Igår var Elin, Hannes och Elvin här. Från början var det en lekdejt men sen blev vi hungriga och så kom Micke hem från jobbet och Hannes cyklade bort till oss. Så vi köpte hem indisk mat. Elvin och Nils käkade russin för glatta livet och sedan blev de båda två lite trötta, så när vi lagt dem drack vi glögg och satt och pratade. En himla bra eftermiddag och kväll med andra ord!

Fina Elin!

Sötaste småpojkarna!

Tror nog att vi allihopa var lika hungriga så maten smakade riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar