söndag 22 december 2013

Fjärde advent

Jag började dagen med en joggingtur på nästan sju kilometer i motvind, kändes därför lite extra skönt när jag väl kom in. Det mesta vi har gjort idag har gått i julens tecken. Eric och jag har gjort en massa julgodis, mamma har lagt in sill, gjort äggost och griljerat julskinkan. På eftermiddagen klädde vi granen. Jag tyckte otroligt nog inte att det var lika roligt att klä granen i år. Tidigare år har det varit "min" uppgift och jag har gjort det med glädje, men nu, nää, ganska tråkigt och jobbigt. Jag skojade med pappa och sa att jag nog blivit vuxen nu när jag inte tycker att granklädning är särskilt roande längre.

Färdigklädd gran.

Mitt lilla hjärta, han är fortfarande inte helt kry.

Spännande med alla fina glimmande kulörta kulor.
 
Julklappssnörena var roliga att dra i.
 
Nu är det bara Micke som saknas, han kommer imorgon, sedan kan julen börja på riktigt.

1 kommentar: