tisdag 3 december 2013

Mysfrukost

Jag försöker ta tillvara på de här sista dagarna jag har kvar av min mammaledighet. Det är lite svårt att greppa att jag faktiskt ska börja jobba om en och en halv månad och det känns sorligt men också förväntansfullt och roligt. Jag har varit hemma från jobbet i över ett år och det är klart att jag saknar att få vara till nytta och känna mig meningsfull på ett annat sätt än som mamma. Sen behöver jag lite utmaningar i livet, jag saknar det intellektuella och spänningen i att ingen dag ser ut som en annan. Jag kan dock inte för mitt liv föreställa mig hur det kommer att bli att vara utan Nils tio timmar per dag... I snart ett år har jag varit tillsammans med honom dag som natt, och det går inte en sekund när jag inte är med honom som han finns i mina tankar. Usch, jag blir lite ledsen när jag tänker på det. Men det går ju för andra mammor, så varför skulle det inte gå för mig? Sen har han ju sin pappa också såklart, och det är jag så tacksam för att Micke är hemma med Nils några månader innan det är dags för förskola. Skulle Nils börjat förskolan samtidigt som jag började jobba hade det känts betydligt värre!

Hur som helst så är morgnarna en av de mysigaste stunderna på hela dagen. Nils och jag äter alltid frukost tillsammans och jag försöker alltid att göra den till en rofylld och mysig stund. Nu när det snart är jul och det alltid är mörkt på morgnarna tänder jag alltid ljus på bordet, och så har vi radion på i bakgrunden.



4 kommentarer:

  1. Ååå va mysigt det ser ut! Nils är så söt!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt med vinermornar och tända ljus :)

      Radera
  2. ser fram emot att följa dig in i arbetslivet. det måste jag ju oxå göra, förr eller senare :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att höra, det är ju inte så långt kvar nu.

      Radera