söndag 1 december 2013

Första advent

Fattar inte riktigt att det är första december redan. Första december och första advent. Förra året vid denna tiden låg Nils i min stora mage och jag var sjukt förväntansfull. Jag pysslade och fixade och donade en himla massa här hemma. Detta året var jag inte alls sugen på att julpynta. Jag tog ändå tag i mig själv imorse och gick ner till källaren (som vi för övrigt nu har tillgång till precis när vi vill) och hämtade upp lådorna med julsaker. Jag hängde upp julgardiner i matrummet, hängde upp stjärnor i fönstrena i tv-rummet, adventsljusstake i Nils rum samt köket, la julkuddarna i sofforna och ställde en och annan tomte lite varstans i lägenheten. Det var allt. I år blir det ingen gran heller. Det har inget att gör med min icke existerande lust julpyntning, utan det beror på den enkla anledningen att vi inte kommer fira julafton här i Malmö. Både julafton och Nils födelsedag kommer nämligen firas i Stenungsund, vilket såklart glädjer mig till tusen. På tal om Nils så är det exakt 26 dagar till han fyller ett år! På tal om Nils igen så har han inte krypit en enda gång sedan i fredags kväll. Han går precis hela tiden, vart han än ska och hur många gånger han än ramlar. Det är bara upp igen och framåt marsch! Han är för söt min lilla älskling!

Nils tog sovmorgon till klockan nio imorse (och även vi andra såklart). 
 

Jul i stugan.

En och annan tomte...

... lite varstans. Och några röda ljus fick det också bli.

Årets adventsljusstake, med små julkulor i vitt och silver istället för mossa.
 
Nils var oerhört fascinerad av adventsstjärnorna i fönsterna. Han tittade och pekade och pekade och pekade och sa "e dää".
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar