torsdag 12 december 2013

glo minerals Luxe Liquid Foundation

Åh, jag måste bara tipsa om denna fantastiska foundation från glo minerals! Den innehåller diamantpulver för att ge lyster till hyn. Dessutom innehåller den en exklusiv antioxidantblandning, vitamin A, C & E samt grönt te-extrakt, och SPF 15.

Den är rätt så rinnig/vattning i konsistensen, men när man applicerat den lägger den sig som en silkeslen slöja över huden och jag känner faktiskt inte av den. Den ger ett lagom täckande resultat, inte för "spacklat" utan mer en förfining av min egen hy, som faktiskt sitter hela dagen. Ett stort plus är att den ger ett lagom lystrigt resultat, inte för glansigt och inte heller för pudrigt. Hittills har jag inte märkt att den ger mig break-outs vilket foundation annars lätt gör, (faktiskt även Bare Minerals mineral foundation).

glo minerals Luxe Liquid Foundation
 
Jag kommer definitivt fortsätta köpa denna foundation!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar