torsdag 1 december 2011

Mysfika

Har varit ledig idag. Tv:n funkar inte, eller ja, det går att kolla film genom DVD:n eller datorn, men själva kanalerna funkar inte. Sjukt störande!

På förmiddagen fick jag ett litet meddelande på facebook från Sara att hon skulle till Lund idag för att hälsa på sin nya praktikplats. Sara och jag jobbade ihop på Salt & Italy för en massa år sedan. Hon frågade ifall jag ville ta en fika med henne och gå en julshoppingrunda i Lund. Klart jag sa ja!

Vi har haft en jättemysig eftermiddag med fika, shopping och massa trevligt prat. Ingen av oss känner till Lund över huvudtaget, så vi bara promenerad runt och hittade tillslut ett mysigt café som hette Pattiseriet. Där var julstämningen på topp, och man kunde köpa allt från vörtbröd till marsipantomtar.



Ett juligt Lund.
Lund är verkligen supermysigt med smala gränder, gamla hus och massa butiker, både stora som små. Vi hittade en butik som sålde söta inredningsdetaljer och skira kläder - precis i båda min och Saras smak.
De sålde ett märke som heter Lollia, det var underbart doftande tvålar, parfymer och handkrämer. Sprutade en parfym som hette In Love på min handled, har gått och luktat på handleden flera gånger, parfymen luktar såå gott! Tyvärr var produkterna rätt dyra, men det kommer ju en jul snart, man kanske kan önska sig i julklapp!

 

 Micke och jag har kollat på årets julkalender, på datorn, eftersom att tv:n inte funkar. Tycker allt att man känner lite julstämmning trots att regnet öser ner utanför fönsret. Tänk om det var snö som singlade ner istället :)

3 kommentarer:

  1. Ååå vad mysigt! Härligt med både julshopping och mysfika. Saknar dig så det gör ont. Puss

    SvaraRadera
  2. Mysigt det låter!!! :)
    Jaha... Jobbade du på salt & italy! Där ser man :)

    SvaraRadera