söndag 11 december 2011

København

Vi hade världens mysigate dag i Köpenhamn igår! Vi tog en behövlig sovmorgon och åkte inte fören efter vid lunch. Jag hade klätt på mig en massa kläder för att inte frysa, men det var verkligen snorkallt ändå. Så det var extra skönt att kunna gå ut och in ur en massa butiker för att värma sig lite. Jag älskar alla danska märken som finns Greengate IB Laursen, Rice, Lisebeh Dahl osv, och alla de grejerna finns överallt, det är som att gå omkring i en dröm, haha, inte riktigt, men nästan. Jag köpte två ljuslyktor och en skål på Lisbeth Dahl, det var allt. Sen gick vi till Tivoli. Vi hade köpte entrén på nätet genom Skånetrafiken, mycket billigare!
Det var sååå mysigt på Tivoli, massa ljus och julgranar precis överallt. Det luktade glögg, brända mandlar och julgran. Det ryska temat tyckte jag var kul, och den ryska tomten var pricken över i:et. Tycker dock att Liseber är snäppet vassare.

Mysigt i Köpenhamn.

Utanför min favoritbutik Lisbeth Dahl.

Finfina grejer på Lisbet Dahl.

Rice färgglada köksgrejer fanns i var och varannan butik.

Jag älskar Greengate som också fanns lite i flera butiker.

  
Överallt var det julgrejer, såå mysigt!

Julpyntat Köpenhamn.


Precis överallt såldes det brända mandlar, det luktade underbart!

Micke var glad som fick äta sin favorit pizzabulle.

Julmarknad.

När vi gått och kollat i massa butiker gick vi på Tivoli.

Massa ljus på Tivoli, lite som Liseberg.

Puss!

I år var det ryskt tema på Tivoli.

Överallt fanns små söta butiker där man kunde köpa allt från raggsockor till glögg, och självklart brända mandlar.. Haha! 
Älskade Micke.


Det var så fint med alla ljus överallt. De här hjärtana skiftade färg. Även i träden hängde det röda hjärtan.

Kärlek.


Finste ryska tomten.


4 kommentarer:

  1. Åhhh myyyyyyys!!!! vad det ser udnerbart ut! Avundsjuk jag blir på er som har det så nära till Köpenhamn!! =) Såg verkligen ut som en dag att leva på länge!!! Åhh massa green gate!!! Kan ju inte bli bättre!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är skönt att ha nära, synd bara att man är där allt för sällan =/

    SvaraRadera
  3. men desto roligare när man väl gör det!

    SvaraRadera
  4. Det har du så rätt i Malin <3

    SvaraRadera