lördag 24 december 2011

Julafton

Vaknade vid nio imorse av att solen sken in genom rullgardinen. Ute sken solen som bara den, underbart! Mamma hade gjort risgrynsgröt till frukost. Sen slappade vi framför tv:n en stund innan vi gjorde oss ordning för att åka till moster Maarit i Äggestorp och äta jullunch. Det var såå kul att träffa alla!
Efter jullunchen åkte vi och hämtade farfar för att fortsätta julfirandet på Jan Ivarssons väg.

Underbar utsikt från mamma och pappas lägenhet.



Ebba slappar i korgen.

Äggestorp.

Pappa, mormor och morfar.


Kusiner
 

Jon

Eric och Ebba.


Till bords.

Julklappsutdelnign på Jan Ivarssons väg.

Wesströms samlade.

Fina pappa ♥

Ebba håller tassarna för att matte ska tappa en korvbit på golvet.

Wesströms.

Har haft en underbar dag!! Jag är så mätt så jag inte vet vart jag ska ta vägen, och då tycker jag ändå inte att jag ätit särskilt mycket. Men det är väl för att man småätit precis hela dagen. Fick jättefina julklappar, ska visa er en annan dag. Det var skönt att dela upp julfirandet på två ställen. Tidigare har vi varit alla tillsammans på et ställe. Det blir lätt rörigt då, nu blev det istället alldels lagom.

Nu ska jag lägga mig och mysa med Micke ♥

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag ni ser ut att ha haft! =)
    Åh roligt med Ebba, Suarez gjorde precis samma sak! Jag råkade tappa mycket korv och köttbullar när jag skulle hälla över från stekpannan till skålar. jackpot för lilleman! ;)
    Nyfiken att se vilka julklappar du fick. Ses ikväll hoppas jag! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, klart de måste passa på :-) kan erkänna att en och annan prinskorv och köttbulle hamnat ävenimin mage.. Ska fota dem idag om jag hinner, så ska du få se :-) ja, hoppa vi ses ikväll. Kram

    SvaraRadera