söndag 4 december 2011

Helgen

Jag har jobbat fredag och lördag, och Micke har varit i Åmål på klassträff med dem från Örebro.
I fredags var jag ledig såå skönt! Gick en sväng på stan och inhandlade de sista julklapparna, såå skönt att vara klar med dem redan. På kvällen gick jag faktiskt ut! Jocke, en kollega från 11:an frågade ifall jag ville hänga på han och hans kompisar ut på Möllan och ta några öl.
Jag går ju aldrig ut nu får tiden så även om jag skulle upp och jobba på lördagen så hängde jag faktiskt på, och det var riktigt kul! Först var vi på Metro, ett ställe som liknar Sadbergs café i Stenungund - dit kommer jag definitift gå igen! Ball inredning, skön musik och god öl.
Efter Metro gick vi till Babel, det ligger också på Möllan. Då var jag rätt seg tyvärr, så jag gick hem  i tid, skulle ju upp och jobba på lördagen. Började inte fören 12:30, så jag fick mig ändå en rejäl sovmorgon.

Bild lånad från Metro.

Helgen på jobbet har varit ganska tung, mycket att göra som vanligt. Men alla har varit jättesnälla och frågat ifall jag velat ha hjälp. Så vi har hjälpt varandra så gott det går. Kändes faktiskt bra när jag lämnade min arbetsplats idag, kunde släppa allt och bara koncentrera mig på att vara ledig. Jag accepterar mer och mer att man inte kan göra allt på en och samma gång, vissa saker får helt enkelt vänta. Det gäller att priotitera rätt helt enkelt.

Det är många från min gamla avdelning som skickat sms osv och frågat hur jag mår. Det värmer mitt hjärta! Tack alla ni, om ni visste vad jag saknar er! 

Nu ligger jag i soffan och kollar IDOL (från i fredags) på datorn, finns inte så mycket annat att se på då tv:n fortfarande inte funkar. Väntar på att Micke ska komma hem, tåget är såklart försenat. LÄÄÄNGTAR ihjäl mig!

Hoppas ni har en mysig andra advent. Kram!

4 kommentarer:

  1. Hoppas det känns bättre. Kram från Kajsa :-)

    SvaraRadera
  2. Tack söta Kajsa :) det känns lite bättre :) KRAM

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt med spontana utgångar =)

    SvaraRadera
  4. Ja, de är oftast de som är de bästa utgångarna :)

    SvaraRadera