fredag 27 mars 2015

Vecka 36

Fyra veckor kvar till beräknad förlossning - nu går tiden fort! Jag tycker att det är skönt att det går fort, jag vill att lillebror kommer nu nu nu, och sedan när han väl är här, då vill jag sakta ner tiden och bara njuta.

Kroppen: Min livmoder slutar högt upp under revbenen, det gör att jag får ont så fort jag sitter ner när jag har bygelbh. Jag har för mig att det var samma sak sist. Därför har jag köpt mig två supermjuka amningsbh:ar från Boob. Jag behövde ändå köpa amningsbh:ar så varför inte gör det nu? Hur som helst så är de bygellösa och därmed sköna att ha på sig.

Jag har fått pigmentfläckar i ansiktet, inte så snyggt och jag hoppas hoppas hoppas att de kommer att försvinna efter graviditeten. Det är både stora områden, som längs med "skrattrynkan" och småprickar på näsan och jag att jag ser smutsig ut i ansiktet.. Jag måste vara extra noga med solskydd nu när solen börjar titta fram!
Vikt: + 9 kg

Kost: Jag äter precis som vanligt, inget konstigt med det. Inget jag är särskilt sugen på etc. I veckan började jag att dricka hallonbladste, märker ingen skillnad än så länge.

Motion: Det är fortfarande promenader som gäller, och jag kör på precis som tidigare, dvs ca 7 km tre dagar i veckan. Ofta pratar jag med Emma under mina promenader. Jag kan gå relativt fort, och jag får i princip aldrig sammandragningar - skönt.

Sömn: Jag sover bra på nätterna, minus de gånger jag måste springa på toaletten. Och då springer jag i och för sig inte dit, för att först måste jag ta mig upp ur sängen, och det kan ibland vara ett litet projekt i sig; att ta sig upp ur sängen. Det börjar märkas att jag har en megamage, men det är bara då jag ska ta mig upp ur sängen eller vända mig i sängen. Jag vaknar tidigt på mornarna, tyvärr, eftersom att jag är så himla trött och verkligen skulle behöva sova mera.. Men har jag vaknat så kan jag inte somna om.

Bebis: Ännu har han ju inte fixerat sig, vilket jag trott. Jag känner honom precis som innan, men jag antar att fosterrörelserna snart kommer att ändra karaktär ju mindre plats han får.




Här kan ni läsa om vecka 36 när Nils låg i magen. 

4 kommentarer:

  1. Har du tips på vad man kan använda för att täcka dessa pigmentfläckar? Nu hoppas jag att detta inte gäller för dig men jag fick en JÄTTE stor pigmentfläck i pannan när jag var gravid, min lilla är lika gammal som Nils och den har inte försvunnit tyvärr. Men som sagt dina kanske inte är så stora som min o då bleks de säkert, men har du tips på bra produkt tar jag tacksamt emot, e lite trött på min världskarta i pannan. Med vänlig hälsning, Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, så tråkigt att det inte försvunnit!
      Alltså, mitt svar blir både ja och nej.. Just nu gör jag inget aktivt för att få bort dem just nu, då som jag har förstått det; man ska vänta till både efter graviditet och amning. Detta pga att hormonerna är så starka och därmed tar övertaget över en blekande produkt. Så det enda jag gör nu är att använda foundation (ja, inte om jag går hemma och skrotar). Sedan efter graviditet och amning kommer jag att vända mig till en hudterapeut för att få råd om en pigmentblekande produkt :) Så mitt tips till dig blir att göra detsamma; vänd dig till en diplomerad hudterapeut som kan rekommendera en produkt som passar just dig :)

      Håller tummarna för att din pigmentfläck försvinner :)

      Radera
  2. 36, snart är han färdigbakad!
    Skönt att du kan promenera. Och skönt att du sover okej. Hoppas att han fixerar sig snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen skönt att jag fortfarande kan promenera så långt.
      Jag tror inte att han kommer fixera sig överhuvudtaget, eftersom att Nils aldrig gjorde det, så känns det som att inte heller lillebror kommer att göra det.

      Radera