fredag 20 mars 2015

Vecka 35

Jag kan inte riktigt förstå att jag faktiskt mår så bra som jag gör. Så var det med graviditeten med Nils också och jag minns att jag tänkte att "vad får jag för att jag har en sån enkel graviditet?".. Ja, den graviditeten och förlossningen slutade ju med katastrofsnitt - och jag hoppas innerligt att det inte var för att jag haft en "enkel" graviditet som förlossningen gick som den gick. På tal om förlossning så har jag börjat skriva på mitt förlossningsbrev. Känns skönt att ha påbörjat det och Mikael och jag har pratat om den den kommande förlossningen en hel del. Det är ju han som får "föra min talan" när vi väl kommit så långt.

Nästa vecka, eller kanske veckan efter det tänkte jag tvätta bebiskläder och påbörja packningen av BB-väskan.

Kroppen: Jag från till och från lock i mitt vänstra öra. Tyvärr tror jag att finnarna i ansiktet är på väg tillbaka..
Vikt: +8,5 kg

Trötthet: Jag fortsätter att vara trött, riktigt trött och det går liksom inte att sova eller vila bort tröttheten. Dygnet runt är jag trött. Jag vaknar trött, jag är trött på dagen, jag är trött när jag går och lägger (det är ju visserligen helt normalt, men ja, ni fattar poängen). Jag är uppe och kissar 3-4 gånger per natt. 

Bebis: Lillebror rör sig precis som tidigare, inget nytt på den fronten. Det är fortfarande som mest aktivitet inne i magen tidigt på mornarna, mitt på dagen och sent på kvällen.



Här kan ni läsa om vecka 35 när Nils låg i magen. 

3 kommentarer:

  1. Men hjälp, du är ju i vecka 35, nu närmar det sig med stormsteg! Jag är sjukt nyfiken på lillebror. Hur han ser ut. Om han är lik Nils. Det känns verkligen som om vi känner varandra genom bloggarna och även om jag oftast kommenterar i sjok läser jag dina inlägg varje dag. Måste bli snabbare på att kommentera, så lång tid tar det ju inte....
    Skönt att du mår så bra. Tror att den där sjukskrivningen inte var så tokig för dig. Mina graviditeter har också varit "lätta". Och förlossningarna har varit "bra" i och med att det inte blivit några komplikationer. Tänkte alltid att jag skulle få asjobbiga barn bara därför. Men både Jack och Tim är faktiskt snälla och enkla att ha att göra med. Någon måste gilla mig och Rickard, hehe.
    Kramar och trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, verkligen - HJÄLP! :) Precis som du skriver så var det nog verkligen bra att jag blev sjukskriven, är så tacksam för det! Jag undrar verkligen hur det hade gått annars.

      Jag är också sååå nyfiken på hur han ser ut, och om han liknar Nils. Jag tycker att Tim liknar Jack allt mer och mer faktiskt :)


      Det ÄR synd att vi bor på så olika håll, för även jag tycker att det känns som att vi känner varandra. Jag uppskattar det otroligt mycket, och älskar att läsa din blogg - det är tryggt och hög igenkänningsfaktor! Jag tror att våra killar hade haft roligt ihop om vi hade träffats.

      Hoppas ni haft en fin helg!

      Kram

      Radera
  2. Ja, Tim blir mer och mer lik Jack, på vissa bilder är det nästan läskigt. Fast samtidigt är de olika. Så jag tror på syskonlikhet.

    Det hade varit kul att hänga och se våra killar ihop. De hade nog kunnat lära av varandra. Alltid när du skriver om Nils utveckling vet jag vad jag har att vänta mig när Jack hunnit dit. ����

    Kram

    SvaraRadera