lördag 28 mars 2015

Frukost

Imorse hade vi sällskap av Elin, Hannes och Elvin till frukosten. Igår kväll gjorde jag kalljästa solrosfrallor som alltså fick stå i kylen över natten och jäsa. Så imorse var det bara att ställa in dem i ugnen - perfekt! Himla mysigt och trevlig att ha sällskap över en långfrukost, dock något kaotiskt inemellan eftersom Nils och Elvin alltid vill ha just den leksak den andre har. Men de har himla roligt ihop också, och är man inte där precis hela tiden så fixar de många situationer själv.

På eftermiddagen var det omöjligt att få liv i Nils, han sov till 16:30 - helt slut efter en morgon med massa lek och stoj.

För mig är nybakat till frukost lyx på hög nivå. 

Jättejätte trött kille!

..som sagt; det gick knappt att få liv i honom,

3 kommentarer:

  1. Jag hatar när man måste väcka Jack och han ändå är supertrött. Men han vill gärna vakna till i famnen och riktigt myser då och det är inte helt fel....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får tyvärr ofta väcka Nils efter middagsvilan, då han gärna kan sova tre timmar utan problem vilket resulterar i att det är svårare att få honom att somna i tid på kvällen. Men istället för att väcka honom på "vanligt vis" så brukar jag skramla och låta extra högt och mycket ute i tex köket så att han vaknar av sig själv, då vaknar han mer pigg.

      Radera
  2. Haha. På morgonen när i ska iväg brukar jag väcka Jack med paddan. Sätter på hans app med "vart är ..." Då vaknar han på ett kick och blir glad. Har annars en kille som är morgontrött/har svårt att komma igång. Älskar helger där han gärna ligger och myser länge innan han går upp.

    SvaraRadera