torsdag 12 mars 2015

Besök hos BM

Magen och jag har varit hos barnmorskan idag. Vi bokade in de sista tiderna. Allra sista tiden blev 4/5 (jag har bf 30/4 men får inte gå över tiden längre än 8/5), och det kändes så surrealistiskt. Det är inte lång tid till maj (förutsatt att jag faktiskt går över tiden), snart är bebisen i magen på utsidan, jag kommer inte att ha en stor mage, jag kommer inte gå på alla dessa kontroller jag går på, ingen kommer sparka inne i magen and so on.

Vi pratade en del om den kommande förlossningen och Laila tyckte att Micke och jag skulle läsa om Signekursen. Vi skulle även "prata ihop oss" inför nästa barnmorskebesök då barnmorskan då ska skriva en sammanfattning av min graviditet samt hur jag vill ha det under förlossningen och då är det viktigt att Mikael vet exakt vad jag vill och inte vill, det kanske är han som behöver föra min talan. Hon tipsade om att läsa lite i de böcker jag fick av henne i början av graviditeten så att hon kan skriva in eventuella önskemål om tex smärtlindring etc i min journal.

Magen växer på precis som den ska göra och som vanligt fick barnmorskan sig några sparkar då hon satte dopplern på magen. Han ligger fortfarande neråt med huvudet men är ännu inte fixerad.


Hb: 128 g/l (jag undrar om det verkligen stämde..!)
Hjärtljud: 129 slag/minut.
SF-mått: 33 cm
Blodtryck: 130/70 mm/Hg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar