fredag 6 mars 2015

Vecka 33

Jag har skrivit en lista på namn. Jag har skrivit en lista på det som behövs att köpa till bebisen. Jag har skrivit en lista på saker att packa ner i BB-väskan. Jag är mycket för listor just nu helt enkelt, haha.

Vi borde köpa någon bok till Nils om att få syskon, för jag tror verkligen inte att ha förstår när han pratar om att han ska bli storebror och att det är en bebis i mammas mage.

Kroppen: Jag har börjat känna av mer molvärk på kvällarna när jag lägger mig ner, och faktiskt ibland även dagtid, som tex igår då jag var ute på promenad. Då liksom tryckte det neråt, svårt att förklara hur jag menar. Nils fixerade sig aldrig, så jag vet inte hur det känns, men jag skulle kunna tänka mig att det är det som kanske håller på att hända; att bebisen fixerar sig, men jag vet som sagt inte.
Vikt: + 8 kg

Mat: Det är inga konstigheter med att äta, jag är inte mer eller mindre sugen på något. Jag blir inte fortare mätt. Jag äter precis som vanligt helt enkelt.

Bebis: Nu känner jag honom faktiskt mer mitt på magen, och inte alls så högt upp som jag gjort tidigare (kanske har han sjunkit längre ner, och håller på att fixera sig?). Rörelserna är mer kraftiga och gör så att hela magen rör sig. Han rör sig fortfarande mest på kvällarna då jag går och lägger mig, men även ganska mycket tidigt på morgonen, precis när jag vaknar och mitt på dagen, efter lunch. Jag har fortfarande inte känt av någon hicka, och inte heller några sparkar upp i revbenen (tack och lov).



En liten som gärna vill "sitta" på magen. 


Här kan ni läsa om vecka 33 när Nils låg i magen.  

4 kommentarer:

  1. Perfekt "stol" ju och vilket underbart kort!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han säger ganska ofta att han vill "sitta på magen" ;)

      Radera
  2. Åh vilket fint kort på dig och Nils! Magen var väldigt bra att sitta på tyckte J också. Jag tyckte aldrig att det var jobbigt att ha Jack i famnen som gravid eftersom han vilade på kulan. (Han vägde typ 14kg då.). Däremot efteråt blev det tungt. Ingen mage som höll honom uppe och svaga muskler i både ryggen och magen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :)
      Minns att du skrev att när magen försvann så blev det tungt. Antar att det kommer att bli så även för mig.

      Radera