söndag 22 mars 2015

Helgen

Oj, hjälp vad denna helgen gick fort! I fredags var Nils hemma från förskolan och vi hade en jättemysig där vi först var hos tandläkaren. Det gick hur bra som helst, Nils som annars kan vara lite blyg i sådana situationer (särskilt efter att han låg på sjukhus i julas) var blyg och ville sitta i mitt knä och borra in huvudet i min hals i typ 10 sekunder, tills tandsköterskan visade honom en gosedjurskrokodil med tänder. Han ville berätta för tandsköterskan att det var just en krokodil och att den hade tänder, och så fick han låna en tandborste och visa henne vad man gjorde med den. Han visade gladeligen upp sina egna tänder och hans 16 tänder såg jättefina ut. Jag var lite rädd att han kanske hade beläggning på framtänderna upptill då det är svårt att komma åt ordentligt där pga av läppen, men icke - de såg som sagt jättebra ut. Inte heller kunde tandsköterskan se att han använde napp, så tummen upp även för det. När vi väl skulle gå hemåt ville Nils knappt följa med för det fanns så många krokodiler överallt på mottagningen.

Efter tandläkarbesöket gick vi och handlade mat och för en gångs skull gick även det galant. Ofta brukar Nils bli arg för precis allting när vi är i matbutiker, men inte i fredags. Han la glatt ner saker i sin korg och sa att vi skulle ställa oss i kö för att betala. Haha! När vi varit hemma och ställt in maten i kylen gick vi till öppna förskolan på deras sångstund. På eftermiddagen var Nils snorig och trött och jag var helt bombsäker på att han skulle få feber och bli sjuk, men det har hållt sig bara till snorighet nu under helgen faktiskt. När Micke kom hem från jobbet hade vi myskväll med hamburgare och supergod mandeltårta/kaka framför Arne Dahl.

Eftersom jag trodde att Nils skulle bli sjuk bestämde vi oss igår för att ta det lite lugnt, men ändå hitta på något. Så vi tog tåget till Emporia eftersom Nils älskar att åka tåg. På Emporia skulle Micke kolla på jacka och jeans och jag på amninsbh. Vi fick sällskap av Elin, Hannes och Elvin och Nils hade verkligen saknat Elvin för han blev överlycklig över att han var med. De två lekte och stojade och hade superkul tillsammans, trots att vi var i ett stort köpcentrum. På kvällen igår var jag helt slut efter en heldag på Emporia (som egentligen bara skulle ha varat i typ två timmar eftersom att Nils inte var helt kry, men väl där så var han inte snorig alls och han var hur pigg och glad som helst). På kvällen åt vi färska räkor och kollade återigen på Arne Dahl.

Micke i bakgrunden, Nils ben och magen och jag.

Idag har Nils och jag träffat Elvin och Elin i Folkets park. Pojkarna har lekt och Elin och jag har hunnit prata en stund inemellan. Det har varit jättefint (men kallt) väder idag så vi har varit ute största delen av dagen, så himla skönt.

"Gunga snabbare, gunga snabbare"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar