onsdag 18 mars 2015

Egentid

Igår ringde Marianne och frågade om hon skulle hämta Nils från förskolan och han skulle sova över hos henne. Först tänkte jag att det hade varit bättre att göra dagen efter då vi hade tvätttid igår, men så kände både Mikael och jag att; just därför skulle han få vara med sin farmor. Så för första gången hämtade Marianne Nils själv från förskolan, och självklart gick det hur bra som helst. Nils älskar sin farmor högt och jag kan föreställa mig hur glad han blev när just hon, och inte hans vanliga tråkiga mamma eller pappa kom och hämtade honom.

Mikael kom hem extra tidigt från jobbet igår, så vi slängde in tvätten i maskinerna och jag lagade Wallenbergare med potatismos och det blev såå gott! Vi åt framför tv:n (!) - vilken lyx, haha! Ingen som pockade på ens uppmärksamhet utan jag kunde verkligen sitta i soffan hela eftermiddagen och kvällen - sååå jäkla skönt! Senare på kvällen åt vi pannacotta med bär och vi båda var sugna på att kolla på nån serie, men just nu har vi ingen serie att kolla på.. Så jag gick faktiskt och la mig tidigt, och tur var väl det för jag låg vaken länge inatt då jag var så himla allergisk (jippie, nu kommer min favorittid på året - extra kul när jag är gravid och inte kan ta antihistaminer.... NOT!).

Nu på morgonen var det skönt att kunna ligga och dra i sängen och sedan i lugn och ro äta frukost framför tv:n - återigen; vilken lyx!

Nils hade haft det hur bra som helst hos sin farmor. De hade varit ute och lek i sandlådan och sedan hade de lekt med duplo. Han hade ätit jättemycket (vilket han tydligen hade gjort även på dagis), vilket ju är toppen, eftersom han är väldigt liten i maten hemma.


2 kommentarer:

  1. Vad härligt med egentid!

    Har ni Netflix? Vi har skaffat det och är väldigt nöjda hittills. Vi har precis kollat på "house Of lies" som var helt okej. Sen har jag börjat se "new Girl" och Rickard ser "house Of Cards" som jag inte gillar. Det finns massor att välja på! Vi har inte hunnit kolla så mycket men det är skönt att slippa ladda ner eller att det hänger sig...

    SvaraRadera
  2. Vi hade Netflix ett tag, men borde nog skaffa det igen :)
    House of cards vet jag att många ser på, jag själv har dock ingen aning om vad den handlar om ;)

    SvaraRadera