tisdag 31 mars 2015

Amningsbh

När jag ammade Nils hade jag två amningsbh:ar från Lindex. Inget fel på dem i sig alltså, men denna gången ville jag ha något utan all vaddering som just de hade då jag inte tycker att jag passar i megatuttar, som man får när man ammar och har en bh med vaddering.

För ett tag sedan vann jag ett presentkort hos Glammom som säljer oerhört fina underkläder för mammor. Och eftersom att de är så fina så vill jag vänta till lillebror är utanför magen och magen därmed har krympt (och amningen kommit igång) så att jag är säker på att jag får rätt storlek på bh:n. Så därför ville jag inte använda mitt presentkort just nu, men jag behövede verkligen ha en mjuk bh utan bygel då jag får så ont av byglarna när jag sitter ner. Därför blev det två bh:ar från Boob, den vita ger ordentligt med stöd men utan att klämma åt någonstans och den blå är lite "lösare" i modellen och kommer passa perfekt att ha att skrota runt i här hemma, alternativt att sova i.

T-shirt BH fastfood (den vita) och amnings BH fastfood (den blå) - båda från Boob och är sååå sköna på. 

4 kommentarer:

  1. Jag har också en fastfood - den är superskön. Dock får mina bröst inte så snygg profil av den. Speciellt inte om de är mjölkstinna och större än vanliga amningsstorleken.

    Jag har svårt att vänja mig vid att vara bystig nu. Jag har inte så stora bröst i vanliga fall och egentligen passar amningsbrösten min kroppsform bättre men mina vanliga kläder är anpassade för min vanliga kropp så vissa plagg passar inte alls. Och just det här att det väller över... Även om de inte är gigantiska är de enorma för att vara mina. Små bröst är skönare, längtar tills de är tömda igen, haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken utav den? Den tunna eller den med lite mer stöd? Jag tycker, hittills, att det ser bra ut, iallafall med den vita med mer stöd.

      Jo, så är det ju, ens vanliga kläder är ju anpassade efter ens vanliga kroppsform. Små bröst är skönare, och framförallt snyggare :) Tycker jag :)

      Radera
  2. Den tunna. Har amningsbhar som är vadderade också och de ger mer stöd men brösten blir verkligen gigantiska.

    Små bröst är bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den vita är lite mer vadderad än det blå som ju inte är vadderad överhuvudtaget. Men det är så minimalt med vaddering i den vita att det verkligen inte gör någon skillnad storleksmässigt, men utseendemässigt och stödmässigt tycker jag att det är STOR skillnad!! Jag tror att jag ska köpa både en svart och en nude-färgad av den med tunn tunn vaddering då den är såå skönt och ger snygg byst utan att förstora den minsta och plus då för det braiga stödet den ger.

      Radera