tisdag 10 mars 2015

Härliga vårkläder

Nu är våren verkligen här! Sedan i söndags har det varit underbart väder med strålande sol och över 8 grader varmt. Förut idag var vi iväg med Marianne och köpte lite ytterkläder nu till våren till Nils. Han fick en softshelljacka att ha till förskolan, men den färgen jag ville ha fanns inte i hans storlek i butik, så jag har precis beställt hem den så därför är den inte med på bild idag. Han fick även en vindfleecejacka från POP i en härligt ärtig grön färg med matchande mössa och tubhalsduk. Ett par gula gummistövlar fick fullända hans kulöra outfit. Tanken är faktiskt att han ska ha dessa kläder hemma och inte på förskolan då han kommer att vara hemma med mig mycket mycket mera snart då lillebror kommer, och då känns det roligare att lägga lite mer pengar på kläder som är fina och funktionella. På förskolan blir de smutsiga och leriga på ett helt annat sätt än när han är i lekparken med Mikael och mig.

Vindfleecejacka från Polarn O. Pyret.

Everest gummistövlar från Stadium.

Tubhalsduk och mössa från Polarn O. Pyret.

2 kommentarer:

  1. Härliga färger! Jag håller med om att de blir otroligt mycket smutsigare på förskolan än hemma. ��
    Fick du tag på stövlarna när det var super-rea? Jag försökt men då var de slut...

    SvaraRadera
  2. Nä, tyvärr vad de slut då de hade det där superpriset. Jag köpte till ordinarie pris i butik.

    SvaraRadera