torsdag 21 januari 2016

YSL Black Opium

Jag har aldrig varit så mycket för parfymer och dofter, antar att det har med mitt yrkesval att göra. Som sjuksköterska får man inte bära parfym på sin arbetsplats. Jag har alltid haft en eller två parfymer och alternerat med, en "dagdoft" och en "kvällsdoft" att bära vid festligare tillfällen. När jag blev mamma slutade jag att använda parfym helt, ville lukta mig själv för Nils och Olles skull plus att det känns fel att lukta starkt när man är med små barn, de kan ju inte gå undan om de tycker att doft är för stark, särskilt inte när man bär omkring dem mest hela tiden, leker, eller har dem i knäet långa stunder plus att vi ofta sover tillsammans. 

Men nu börjar Olle bli lite större och jag kan ibland spruta på mig en parfym om vi ska iväg till exempel, eller om jag ska träffa en kompis etc. Är vi bara hemma så bär jag som sagt aldrig parfym. I somras köpte jag Boss Lumineuse och i höstas fick jag Sensais fantastiska The Silk. Lumineuse är en lätt doft, som jag bär dagtid. The Silk skulle jag säga är något av ett mellanting, den funkar både dag och kvällstid. Mitt nytillskott YSL Black opium går också att bära både dag och kväll, men är kanske egentligen mest en kvällsdoft. Jag tycker så himla mycket om den och har fått så många komplimanger sedan jag fick doften (present av Mikael), så det är just nu mitt förstahandsval utav mina parfymer. När jag bär den så blir jag ständigt påmind om att det är något som luktar så gott, och så kommer jag på att det är ju parfymen! Älskar verkligen denna doft! 

YSL Black Opium


6 kommentarer:

  1. Har aldrig luktat på den men den låter så tung och kryddig bara baserat på namnet, hehe...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är ganska tung och kryddig, men på ett bra sätt :)

      Radera
  2. Är så nyfiken på den men namnet och flaskan får mig att misstänka att jag skulle tycka att den var för tung och kryddig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man har ju så olika smak, men tunga kryddiga dofter är egentligen inget för mig och ändå gillar jag denna :) Du får gå till en butik och dofta på den :) Jag älskar den :)

      Radera
  3. Älskar också den 👌🏼 det var kärlek vid första sniffet 😂😍 så totalt olik den ursprungliga opium som man säkert tror att denna liknar när man hör namnet. Den här är fräck, modern och både fyllig och fräsch på samma gång tycker jag. En doft som måste upplevas tycker jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Min mamma har den ursprungliga Opium, och den har hon haft så länge jag kan minnas, så den doftar mamma och trygghet för mig. Men det är absolut inget jag själv skulle bära då jag har svårt för så tunga dofter (men på min mamma luktar den gott).

      Radera