tisdag 26 januari 2016

Urban Decay Naked Skin Weightless Complete Coverage Concealer

Concealers och foundations är något jag älskar att testa då jag är på ständigt jakt efter den perfekta concealern och foundationen. En concealer ska dölja och neutralisera de mörka ringarna under ögonen. Den får inte lägga sig i fina linjer och måste vara återfuktande då jag har så yttorr hy. Dessutom måste den vara snäppet ljusare än min foundation för att ljus upp. Så, den perfekta concealerna har många krav på sig. 

Den concealer jag använder mest är Iduns duo-concealer, den täcker superbra, återfuktar, lägger sig inte i fina linjer och dessutom kan man använda den på röda fläckar, finnar etc då den har två färger i samma dosa. Nu är den tyvärr på upphällningen, och jag var sugen på att prova något nytt. Jag har sett och läst mycket gott om Urban Decays Naked Skin Weightless Complete Coverage Concealer (världens längsta produktnamn?) så den fick det bli.

Den lägger sig inte i fina linjer, täcker helt okej och ljusar upp, men är lite lite för torr för min yttorra hy och har inte samma täckningsgrad (utan att se kakigt ut) som Iduns concealer har. Lite längre fram, när det inte är så kallt ute kanske den funkar perfekt då jag inte behöver lika mycket fukt, men just nu när det fortfarande är kallt ute är den inte helt optimal. Sedan hade jag som sagt önskat en högre täckningsgrad. Så, Urbans Decays concealer slår faktiskt inte Iduns. 

Urban Decay Naked Skin Weightless Complete Coverage Concealer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar