måndag 11 januari 2016

Ny hylla till pojkarnas rum

 Julen och julafton gjorde att pojkarnas rum exploderade utav leksaker. Det fanns helt enkelt inte plats för allt. Så i helgen åkte vi och köpte en till hylla till deras rum. Inget extraordinärt, det blev samma hylla som de redan hade, men en storlek mindre. Vi ställde dem bredvid varandra, men reste på den större, så att vi kunde ha böcker och annat som man kanske inte vill ska vara så lättillgängligt lite högre upp. Nu får de ju givetvis ha böckerna precis hur mycket de vill, men jag tyckte att det var bättre att de kunde nå sina leksaker själv, så att de kom i de lägre facken i hyllorna.

Hyllorna heter KALLAX och kommer från IKEA.

Olle älskar att leka med Nils leksaker, så han passar på när Nils inte ser eller då han är på förskolan. Det senaste är att han börjat klättra på bilen, sätter sig på knä och klättrar uppåt så att han tillslut står på fötterna.


5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Var inte nöjd i början, men efter att jag satte böckerna längst upp istället för där nere så var även jag nöjd :)

      Radera
  2. Jag hade Kallax som bokhyllor förut och för det ändamålet är de inte alls bra utan onödigt djupa och klumpiga. Böcker kanalvägars till smidigare hyllor.
    Men i barnrum tycker jag att de är perfekta. Rickard gillar dem däremot inte alls och vägrar ta hem nya, han tycker att ytterväggarna är för tjocka. Så jag har beställt en liknande hylla nu till Tims rum men med smalare ram. 9 fack varav de tre översta har avdelare vilket blir perfekt för böcker. Är peppad på att få hem den men det blir om drygt två veckor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var har du köpt de hyllorna? De låter himla bra :)

      Radera
    2. De heter Combee och finns lite överallt i flera olika storlekar och även andra möbler I samma serie. Jag kollade först på ellos och chili/trademax men vill inte beställa därifrån eftersom jag hört så många negativa omdömen. Vi var på chili i Göteborg för att se hyllan live men den fanns inte och det är lite läskigt att köpa på chans. Till slut beställde vi från bygghemma här:
      http://www.bygghemma.se/inomhus/mobler/barn-och-ungdom/hyllor-och-forvaring/hylla-tvilum-combee-82230-och-054949/p-504938
      Lite lång leveranstid men vi får se. Jag har höga förväntningar.

      Radera