söndag 17 januari 2016

Veckan som gått

Hjälp vad snabbt denna vecka gått! Nils har varit på föris två dagar, så kanske är det som gjort att veckan flugit fram, samt att det är snö ute och vi varit utomhus och lekt och haft jätteskoj.

Som sagt så har vi snö, och det är även minusgrader, så snön ligger (!) och det är vitt och fint och inget som helst slask! Det är fortfarande inga mängder snö, men det är litegrann, och man kan leka i snön, åka pulka osv. En dag gjorde vi en snögubbe (världens fulaste, hehe).

Nils och den något märkliga snögubben, haha! 

På g mot pulka"backen".

Pulkaåkning i Folkets park. 

Olle sov så gott medan vi åka pulka.

Vi provade även backen på Fiskelekplatsen. 

I början på veckan åkte vi buss till mitt jobb (det går typ inte att åka tåg från den stationen vi går på pga gränskontrollerna). Jag tömde mitt skåp och sa hej då till de få av mina arbetskamrater som är kvar. Jag träffade inte en enda sjuksköterska som jag känner, men några gulliga undersköterskor sa jag hej då till, och givetvis min chef. Det kändes tråkigt och vemodigt att det mest troligt var sista gången jag var där, samtidigt som det ska bli såååå roligt att börja på mitt nya jobb!

Glad Nils som åker buss till Lund.

På ortopeden och säger hejdå.

Vi har även hunnit med en förmiddag på öppna förskolan, omtyckt utav båda pojkarna. 

Skoj i leksaksköket på öppna förskolan. 

Sångstund.

Det är lite mer harmoni mellan pojkarna nu. Nils är lite mer försiktig med Olle, han vill så gärna gärna leka och greja med honom men förstår inte riktigt alltid att han måste vara försiktig. Sedan vill han gärna leka med sina leksaker själv, och inte ha en lillebror som är där och drar i hans grejer. Då är han så duktig att han alltid ger Olle en leksak som han får leka med, men det är inte alltid Olle vill ha den; storebrors leksaker är ju betydligt roligare. 

Olle vill gärna vara med Nils, han är kontaktsökande och vill gärna känna på honom i ansiktet osv. De skrattar mycket tillsammans och börjar allt mer att kunna göra saker tillsammans. De brukar leka med dörrar, och då är det på varsin sida om dörren och  så leker de typ tittut, båda pojkarna älskar det och har så roligt och skrattar. Att leka med just dörrar är kanske mindre bra, med tanke på att man kan klämma sig, alternativt få dörren på sig.. Men jag är alltid med och ser så att inget händer. 

Mysstund tillsammans på morgonen. 

Sara och jag har kommit igång ordentligt med träningen igen så denna veckan har vi tränat tre gånger och det är så kul att vara igång och även att ha någon att träna med, det sporrar ju lite extra.

Idag ska Nils med Micke och Marianne på Disney on Ice, Nils har verkligen längtat och det är så kul att han får göra det tillsammans med farmor som är hans stora idol.

4 kommentarer:

  1. Vad härligt! Vad brukar ni träna för något?
    Och när börjar du ditt nya jobb? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi tränar oftast cirkelfys och powerhour, det är styrkepass, lite som bodypump fast ändå inte :)

      Jag börjar mitt nya jobb 1:a februari, börjar att bli lite nervös nu :)

      Kram

      Radera
  2. Vilken härlig vardag ni har och så fint de syskonmatchade på öppna...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är lite löjlig med det där att syskonmatcha, hehe :) Alltid när vi är iväg och gör något så matchar jag dem på nåt sätt, aldrig en hel outfit, men byxa eller tröja typ :)

      Radera